Bio Save-To smo mi

Bio Save-To smo mi

Snežana Malešev, patronažna sestra sa preko 30 godina iskustva supervizor servisa Babica&Bebica i vođa edukativnih programa

O njenom radu najviše govori preko 30 godina bavljenja ovim poslom, ali i hiljade porodica u kojima je ostavila neizbrisiv trag savetima i podrškom. Snežana Malešev je supervizor servisa kućnih poseta Babica&Bebica i vođa edukativnih programa koji se odvijaju u organizaciji Bio Save kompanije čiji je deo već 8 godina. 

Babica&Bebica je servis kućnih poseta čiji tim obuhvata patronažne sestre, babice i pedijatre koji predstavljaju oslonac roditeljima u stvaranju optimalnog okruženja za negu bebe i ojačavanje roditeljskih veštine. Snežana Malešev, koja je i sama patronažna sestra prepoznala je i značaj edukacije budućih roditelja još tokom trudnoće i putem brojnih online i uživo programa pruža, zajedno sa timom stručnjaka, informacije i savete potrebne za sigurniji korak ka roditeljstvu. O tome šta podrazumeva usluga servisa Babica&Bebica i koja se prednosti u odnosu na državni sistem, razgovarali smo sa njom.

Kako je tekao Vaš profesionalni razvoj?

Sam početak mog profesionalnog puta jeste upravo rad sa decom jaslenog uzasta, kao sestra-vaspitač u predškolskoj ustanovi (vrtiću) i sigurna sam da mi je to na jedan određeni način odredilo dalji put.

Kada sam počela da radim u Domu zdravlja kao patronažna sestra, pokrenuta je priča i programu za trudnice koji se odvijao u okviru službe ginekologije. Entuzijastična kakva sam po prirodi, radila sam na tome da program, čak i kada je na početku dolazilo po 3 trudnice, obuhvati sve ono što im je potrebno od informacija i saveta. Trud se isplatio, jer je broj polaznica programa rastao iz meseca u mesec, a sa dolaskom većeg broja trudnica javljale su se i nove ideje. Na samom početku, buduće tate nisu bile deo programa, ali je prepoznat i značaj njihovog prisustva na kojem sam ja insistirala i pozivala ih da budu prisutni. 

Na koji način se rad sa trudnicama menjao kroz sve ove godine?

Na početku moje profesionalne karijere zauzimao se stav da je potrebno da mlada porodica živi sa širom porodicom, odnosno u zajednici sa njima i da se informacije i saveti vezani za trudnoću i negu bebe dobijaju u okviru te zajednice. Sistem je imao podršku koja je bila organizovana i tada, ali sada je situacija znatno drugačija. Budući roditelji se odlučuju da započnu život odvojeno od zajednice i tada se njihove potrebe u smislu sadržaja i pristupa menjaju. Programi koji se danas održavaju pružaju im priliku da saznaju sve ono što im je potrebno, jer vrlo često nisu u prilici da budu deo procesa dolaska bebe u porodicu. Dolaskom prve bebe u porodicu porodični krug se pomera i u tom krugu svako ima svoje mesto koje je jako značajno za bebu, ali su roditelji ipak ti koji su najvažniji.

Podrška koja je potrebna budućim mamama je od velikog značaja za sam tok trudnoće i prve dane sa bebom i iz tog razloga je nastala ideja za nastanak servisa kućnih poseta Babica&Bebica.

Ja sam dobila poziv Bio Save kompanije da organizujem patronažni servis koji bi funkcionisao na drugačijem nivou od usluga koje sistem nudi. Opet sam imala sreću da sam imala slobodu u radu da kreiram program kakav sam shvatila, kroz moje dugogodišnje iskustvo, da je trudnicama potreban i da je neophodno da povežem porodilišta i patronažu, bez obzira što su to dve različite celine. Tako je nastao servis Babica&Bebica koji prati trudnicu od poslednjih meseci trudnoće, a onda i mamu i bebu nakon bebinog rođenja. 

Servisa Babica&Bebica je multidisciplinarni tim sastavljen od babica, patronažnih sestara i pedijatara.

"Najvažnije je da žena oseti da oseti da je kompetentna za ulogu u kojoj se nalazi i zato je meni najdraži trenutak kada mama kaže: sada je sve u redu", reči su Snežane Malešev koja svojim iskustvom, znanjem i posvećenim pristupom uliva potrebnu sigurnost roditeljima.

Celokupna ideja servisa jeste da žena razume šta je očekuje u porodilištu, da se upozna sa porodilištem i fiziologijom porođaja i tako stekne sigurnost prvenstveno u sebe, a onda i u ceo tim i iz tog razloga je tu babica. Patronažna sestra dolazi na dan izlaska iz porodilišta kako bi na jedan lep način spojila mamu i bebu i unela mir time što će mami dokazati šta beba može, ali i šta sve ona nosi u sebi i kako da prepozna bebine potrebe. Prisustvo pedijatra  15. dana u kućnim uslovima je veoma značajno, jer je bebi potrebno oko dve nedelje da se adaptira na spoljne uslove i svaka beba je potpuna nepoznanica u čijem otkrivanju veliku ulogu igraju upravo pedijatri.

Personalizovan pristup servisa kućnih poseta Babica&Bebica čini da ulazak u roditeljstvo bude po meri kako bebe, tako i mame i tate.

Koliko je izazovno raditi na taj način, upravo zbog jedinstvenog pristupa koji pruža servis kućnih poseta Babica&Bebica?

Pričamo o profesionalnom servisu i to je nešto što se uči kako bi svako dobio ono što mu je potrebno u određenom trenutku. Ne radi se o demonstraciji znanja, već o stalnom usavršavanju pristupa kroz rad sa trudnicama, roditeljima i bebama. Postoje određena pitanja koja su deo naše stručnosti i obuke kroz koja mi razumemo kako se majka oseća i kakvi su njeni stavovi. Suština je da se porodica poveže na način koji je za njih doba- ne postoji univerzalan način.

Kada se nama javi trudnica koja je zainteresovana za usluge servisa Babica&Bebica, moje prvo pitanje je: “Šta je ono što Vam je potrebno?”

Nekada se potrebe promene nakon bebinog dolaska, ali mi i tada pristupamo upravo tako kako je u tom trenutku porodici potrebno. Dakle, bez obzira na to što mi imamo formirane pakete i opcije usluga, suštinski se svakom klijentu pristupa iz njegovih potreba.

Zbog potrebe trudnica za proverenim informacijama i savetima koje nisu u mogućnosti da budu deo programa uživo, tokom COVID-a kreirana su Bebologija online predavanja.

Nije dovoljno krenuti sa edukacijom neposredno pred porođaj ili nakon njega. Najbolje je taj put započeti od polovine trudnoće kako bi se sve informacije obradile i srodile sa ženama koje ih slušaju. Predrasude ili kulturološki stavovi se nekada promene ili pomere, a za to je svakako potrebno vreme. Za konkretno online programe, ideja se realizovala tokom COVID pandemije, kada su webinari zamenili program Mlečni put koji se odvijao uživo. Time smo izašli u susret trudnicama koje nisu iz Beograda, ali i onim trudnicama koje su iz Beograda, ali im zdravstveno stanje nalaže da miruju i iz tog razloga nisu u mogućnosti da prisustvuju programima uživo. Sadržaj webinara je basic priča koja je potrebna svakoj trudnici, predstavlja opšti sadržaj i ne ulazi u individualnu priču. Ono što je sledeći korak koji smo upravo pokrenuli jesu Babica&Bebica online video konsultacije za sve one trudnice i mame kojima je potreban pristup 1 na 1. To su benefiti tehnološkog razvoja koji omogućava da svako dobije informacije i pristup koji mu je potreban.

Program koji izaziva veliku pažnju budućih roditelja jesu Bebologijini krugovi koji se organizuju u čak 4 grada u Srbiji, a od prošle godine i u Bosni i Hercegovini u 3 grada.

Bebologijini krugovi su nastali iz zajedničke želje za nešto drugačijim programom za trudnice. Oni predstavljaju jednu kratku formu, tokom koje se stavi fokus na jednu temu u svakom krugu. Nekome to bude dovoljno, neko se nakon toga prijavi na dvodnevni program “Mlečni put” i nastavi da prati webinare, a neko angažuje servis Babica & Bebica. Ono što mogu da kažem nakon 8 godina od kako smo pokrenuli priču programa, jeste da duge fome više nisu održive, da je potrebno da to budu kratke i efektne poruke, koje su jasne, a to predstavlja mnogo veću odgovornost za nas koji to radimo. Sadržaj mora da bude nedvosmislen i da ,za onog ko prima infomaciju, bude iskoristljiv. Teme biramo i prema trenutnim situacijama i okolnostima i zato nam je važna stalna komunikacija sa trudnicama i dobijanje infomacija šta je njima potrebno i šta ih zanima.

Jer kada  je mama dobro, svi su dobro, zar ne? A upravo je to cilj svih edukativnih Bebologija programa i servisa Babica&Bebica.

Tako je. Važno je da naše klijentkinje znaju da će neko doći na dan izlaska iz porodilišta- to je ono što državni sistem ne može da obezbedi, kao ni mogućnosti da poseta traje onoliko koliko je potrebno mami i bebi: nekada sat, nekada i više u zavisnosti od situacije i toga da li postoji određeni problem. Sve se odvija onim tempom koji ženi odgovara, a neretko se dešava da prva poseta bude posvećena umirivanju roditelja i straha koji se možda razvio na porođaju ili neposredno nakon rođenja bebe iz nekog razloga. 

Najvažnije je da žena oseti da oseti da je kompetentna za ulogu u kojoj se nalazi i zato je meni najdraži trenutak kada mama kaže: sada je sve u redu!

Šta Vas motiviše da ostanete tako posvećeni poslu koji radite?

Zapravo, ja se osećam privilegovano, jer radim sa ljudima u najsrećnijem periodu njihovog života. Prepoznajem veliku mogućnost da se stvari stalno menjaju i unapređuju, bez obzira što su potrebe trudnica iskonski iste, ali se vreme u kojem živimo menja, a sa tim se ipak menja i pristup.

Za kraj ovog inspirativnog razloga, koji je to najvažniji savet koji uvek uputite trudnici ili mami?

Da ima poverenje pre svega u sebe i partnera, a onda i u nas koji smo joj podrška. Naš cilj je da naučimo roditelje kako da uvide da bebi nešto ne prija i da pronađu način da to reše. Kada se to radi kao igra i kao normalnost, to je ono pravo roditeljstvo u kojem se nađe pravi put do svog deteta.

Sign In